reklama

O tom ako sa v Bratislave jazdí podľa trolejbusov

Všetko sa to začalo zistením predvolebných výsledkoch v našich úžasných agentúrach.Kamarátka zverejnila na istej sociálnej sieti status o predvolebných preferenciách. Veď na tom by nebolo nič zlé. Vymenili sme si navzájom myšlienky my dve o tom, prečo toľko ľudí volí istého právnika, ako bolo na ich meetingoch, etc. Do tejto našej diskusie sa zapojil aj jeden jej kamarát, ktorý zhodnotil, že šak je úplne jedno, kde a s kým sa pojdem baviť, hlavne, že sa trošku popije. Dotyčná kamarátka ho trochu sprdla, že ak všetci budú pristupovať spôsobom, že je jedno kto bude pri moci, tak sa nečuduje ako to vyzerá na našom krásnom Slovensku tak ako to je teraz. Spočiatku mal celkom normálne argumenty, až sme došli k životnej úrovni. Tu sa začala celá diskusia meniť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)


Celá pointa bola v tom, že som napísala ako východniari stále vravia ako sa v Bratislave žije, aké sú platy. Tu im stále poviem, že áno, platy sú pekné (teda ako v ktorej pozícii), ale zabúdajú na náklady, ktoré sú v BA oveľa vyššie. Som lokálpatriot a veľký a na východ nedám dopustiť. Jeho argumenty začali byť dosť namierené proti východniarom, ktorí podľa mňa tvoria dosť veľkú časť populácie Bratislavy. V podstate pre Bratislavčanov sú východniari všetci od Vinohradov na východ. Keď som ho upozornila, aby prestal urážať, tak začal o tom ako všetci Bratislavčania vedia, ze východniari tu prídu a pýtajú si polovičnú mzdu za prácu, o tom, že nevedia jazdiť, že na Prístavnom moste sú stále zápchy, že nevedia, že v BA sa jazdí aj na oranžovú atď. Som ho trošku usmernila v tom, že väčšina ľudí, ktorí spôsobia nejakú nehodu majú ŠPZ BA alebo BL. Tí, ktorí naozaj nevedia jazdiť sú nafúkaní Bratislavčania, ktorí jazdia pod heslom "ja mám väčšie auto, a preto mám prednosť". Týmto sa nechcem dotknúť nikoho osobne, Bratislavčanov mám rada a nerobím žiadne rozdiely v tom kto sa kde narodil. 
Takto sme sa doťahovali, keď zrazu napísal, že on dodržiava rýchlosť - krásnych 65 (v meste samozrejme). Ak si dobre pamätám, čo si pamätám, tak rýchlosť v obci sa menila, ale na 50 nie 65. Odôvodnil to, že v našom krásnom hlavnom meste by sa všetci mali naučiť jazdiť aspoň podľa trolejbusov, ktoré jazdia 62 km/h. Samozrejme pre pokoj svojej duše či náhodou sa nezmenila legislatíva, som si vyhľadala informácie o maximálnych rýchlostiach a tam krásne svieti:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povolené rýchlosti - Slovensko

Obec – 50 km/h
Mimo obce – 90 km/h

Dialnice a rýchlostné cesty – 130 km/h

Nejako tam nikde nevidím výnimku pre Bratislavu - 62 km/h ako trolejbusy. A potom sme sa dostali k traktorom. Lebo traktory jazdia 40 a aj všetci východniari takto pomaly, čiže jazdia ako traktory. A vzápätí na to bola na mňa nasmerovaná otázka, či som videla traktor v Bratislave. Áno, videla som. A nie jeden. V auguste 2010 som celý týždeň, cestou do práce, vídavala traktory - 3.

Na záver by som povedala asi len toľko - drahí Bratislavčania, spôsobom jazdenia 62 km/h ako trolejbusy, pridaním na plyn na oranžovej na semafóroch a ďalších veciach, si sami spôsobujete všetky zápchy, všetky búračky... Pri 1 cm snehu už máte kalamitu. V iných častiach Slovenska (nielen na východe, ale aj napr. Orava a Kysuce) sú aj 2 metre snehu a nikdy tam kalamitu nemajú. Prečo? Lebo jazdia 50tkou, nedupajú na plyn, aby stihli cez križovatku na oranžovú, nejazdia heslom "mám veľké auto = mám prednosť v jazde". Čiže tu by ste sa mali zamyslieť nad tým, že keď väčšina jazdí ináč bude chyba v nej?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teším sa na diskusiu. 8-)

Lenka Sabová

Lenka Sabová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak nechápeme udalostiam teraz, pochopíme ich neskôr. Schopenhauer Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu